INSTITUTUL DE STAT PENTRU TESTAREA SI INREGISTRAREA SOIURILOR
Bine aţi venit la ISTIS Intră
în Caută

Română

Certificarea sistemului de management al calitatii in cadrul ISTIS conform Standardului International ISO 9001:2008

International Organization for Standardization este o confederaţie internaţională de stabilire a normelor în toate domeniile,  care are sediul central la Geneva si a dezvoltat aproximativ 10.000 de standarde de calitate, pe parcursul a peste 50 de ani de activitate, dintre care cel mai cunoscut standard international este standardul sistemului de management al calitatii ISO 9001.

Familia de standarde ISO 9000 a fost elaborata pentru a sprijini organizatiile, indiferent de tip, marime, produs sau serviciu furnizat, sa proiecteze, sa implementeze si sa conduca intr-un mod eficient sistemele de management al calitatii.  In data de 14 noiembrie 2008 ISO a publicat ISO 9001:2008, ultima editie a Standardului International utilizat de organizatiile din 175 de tari drept cadru pentru sistemul de management al calitatii. ISO 9001:2008 Sisteme de management al calitatii. Cerinte este cea de-a patra editie a standardului, publicat pentru prima data in 1987, si care a devenit reperul mondial pentru furnizarea asigurarii privind abilitatea de a satisface cerintele referitoare la calitate si sporirea satisfactiei clientilor in relatia dintre clienti si furnizorii de produse sau servicii.

Calitatea serviciilor, produselor, precum si a managementului care, de fapt, influenteaza calitatea tuturor proceselor ce se desfasoara in cadrul unei organizatii, reprezinta un factor decisiv in importanta activitatii oricarei institutii prezente pe piata romaneasca, a carei dinamica este in continua dezvoltare, in conditiile economiei de piata actuale. Aceasta preocupare pentru calitatea serviciilor oferite de organizatie, contribuie direct sau indirect, la pastrarea pozitiei de piata a institutiei, la imbunatatirea imaginii acesteia, precum si la cresterea increderii clientilor in serviciile oferite de institutie, fapt care se traduce, in final, prin cresterea profitului.

Conducerea INSTITUTUL DE STAT PENTRU TESTAREA SI INREGISTRAREA SOIURILOR a decis ca, incepand cu acest an, sa implementeze sistemul de management al calitatii, in conformitate cu standardul SR EN ISO 9001:2008. Politica adoptata de ISTIS in domeniul calitatii se refera la  furnizarea de  servicii de calitate, pentru a satisface necesitatile explicite si implicite ale clientilor, in conditiile respectarii cerintelor legale si realizarii de profit.

Aceasta politica in domeniul calitatii se aplica pentru examinarea tehnica  a soiurilor pentru care se solicita inregistrarea in Registrul soiurilor si in Catalogul oficial al soiurilor de plante agricole din Romania, in vederea cultivarii si comercializarii pe teritoriul Uniunii Europene .

In momentul de fata, institutia noastra a implementat  sistemul de management al calitatii conform rigorilor standardului SR EN ISO 9001: 2008, obtinand, in urma auditului extern, Certificatul de acreditare cu nr. RO-7150. Ca organism de certificare a fost ales Societatea Romana pentru Asigurarea Calitatii, care este cel mai important organism de cerificare din Romania, si care este, la randul sau,  acreditat de organisme internationale de renume: RVA (Olanda), ESYD (Grecia) si OLAS (Luxembourg) .  Certificatele SRAC sunt recunoscute în Romania si in întreaga lume intrucat SRAC este partener al celei mai prestigioase asociatii a organismelor de certificare - IQNet (The International Certification Network) – lider pe piata internationala de certificare.

Publicat Thursday, May 21, 2009 1:38 PM de către ContentAdmin